Ozapf is... - Reisverslag uit München, Duitsland van John Heisterkamp - WaarBenJij.nu Ozapf is... - Reisverslag uit München, Duitsland van John Heisterkamp - WaarBenJij.nu

Ozapf is...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

26 September 2007 | Duitsland, München

Ozapf is!

Met bovenstaande uitroep is afgelopen zaterdag de Wies´n (ook wel bekend als het Oktoberfest) begonnen. Dezelfde dag ben ik, samen met mijn ouders, gearriveerd in Munchen. Hier wemelde het van de vrouwen en mannen in klederdracht (vrouwen in jurken en mannen in de lederhode) Een supermooi gezicht! En de behoefte om zum Wies´n zu gehen was daar. In Munchen was het supermooi weer, ruim 20 graden en veel zon, ideaal.

Eerst de kamer opgezocht en geinspecteerd. Afgezien van enkele spinnewebben en wat stof op de vloer, is de kamer ok (in totaal ongeveer 20 m2, met bad!!!)
Hierna hebben we het openbaar vervoer (wat goed in elkaar steekt heb ik al gemerkt) gepakt om Munchen wat te verkennen. Wat opviel was dat er vele Italianen zijn, maar de afstand naar Italie is ook niet zo groot. Komend weekend staat op het Oktoberfest het Italiaanse weekend voor de boeg, en volgens mijn stagebegeleiders gaan de italianen dan helemaal los...

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste stagedag gehad, het was wel even wennen, de combinatie van een onbekende plek, vreemde taal, ziekenhuis, maar het begint nu te wennen. Het Duits dat gesproken wordt kan ik goed verstaan en begrijpen, alleen de patienten die beierisch van het platteland praten, zijn een raadsel...

De plek waar ik stageloop wordt de fruh-reha(bilation) genoemd. Hier komen patienten die Neurologische aandoeningen (na herseninfarct/bloeding, dwarslaesie, CIPN (wat dit was wist ik niet, jij misschien dr. Pauw?) hebben en meestal van de Intensive Care komen om hier weer gemobiliseerd te worden (in en uit bed, zitbalans, staan en lopen leren en nog vele andere behandeldoelen). Bij neurologische aandoeningen is de cognitie en gedrag ook vaak aangedaan, dus er zijn meerdere patienten waarbij het moeilijk communiceren is. Even wennen dus, maar heb het idee dat het steeds wat beter gaat om mijn weg te vinden. De collega´s zijn aardig en zeer behulpzaam.

Naast stage ben ik ook in Munchen om de omgeving te verkennen en de Wies´n onveilig te maken. Die heb ik maandag gedaan, waarbij ik de eer van de Hollanders hoog gehouden heb.
Om bier te krijgen moet je een plaats hebben aan een tafel, anders wordt het een chaos en kunnen de dames het bier niet rondbrengen (met alle gevolgen van dien, zoals uitdroging e.d.) Met hulp van een bedienster, met riesen Buben, heb ik een plek gekregen naast Harrie (niet de ´Hol mal den Wagen, Harrie´ of harige harrie, maar Harrie van Avaya) Harrie was hier met klanten als zakenrelatie. Hij was aan het werk, en het werk was bierdrinken (had ik maar eerder van dat werk gehoord...) Als zakenrelaties had hij een paar mensen van de politie bij zich, dus ik heb me ingehouden)
Met hun heb ik 2 Mass (1 mass = 1 liter) Lowenbrau gedronken, waarbij ik van hun de complimenten kreeg over mijn drinktempo en beheersing van de Duitse taal. Volgens mij stond het 1 in relatie met de ander, maar ja... Ook zeiden ze mij dat ik de volgende dag Kopfschmerzen zou hebben van het bier, maar he, geen centje pijn. Hoewel ik ook niet 100 procent fit was de volgende dag, maar het tempo is dusdanig dat dit geen problemen opleverde.

Dit Bericht wordt alweer veels te lang, dus ga zo stoppen. Ik vind het leuk om jullie berichten te lezen, dus blijf sturen.
Voor de helebahama´s onder ons, Dit is geen vervanging voor de site van helebahamas.tk!!!

Auf Wienerschnitzel

  • 26 September 2007 - 17:54

    Frankie H:

    je broertie, mooi om te horen dat ie ook doar achter het bier zit. maar nu ff iets anders he, wie geet er noe het gras maaien hier bie mie thuus? muk dat noe weer zelf doene?

    en loat ie die deernes met die grosse buben wel met rust he, anders bennie er rap weer om oe op te halen. tot hoelange duurt dat oktoberfest als wie magt vragen? misschien dat TSB er nog maal hen wil rieden.

    wie holt de site verder wel in de gaten en doe ie het kalm an

    grussen von dein grosse bruder

  • 27 September 2007 - 11:04

    Rik Lammerink:

    Drink niet te veel he.... :P

    Drank maakt meer kapot, dan.......

  • 27 September 2007 - 14:46

    Corianne :

    Hallo,

    Ik ben ook in Duitsland,

    as Zaterdag gaan wij naar Oktoberfest, ga jij ook of ben je algeweest??

  • 27 September 2007 - 20:19

    Gj Feats Lianne:

    hej john we houden je site nauwlettend in de gaten...tot 7 okt is er nog oktoberfest he??vanaf hoelaaat begin je smorgens dan?
    wel rustig hierro we spreken je nog wel ohwja heb je net nog een smsje ontv van moettie?
    ciau

  • 27 September 2007 - 20:22

    Gj Feats Lianne:

    oohwja kun je nog wat fotos make en op inet zette

  • 27 September 2007 - 20:35

    Dodo Je Liefste Zusj:

    e!!!!

    Deze hoort nog bij de afzender hahaha!!!!

    Maar je hebt het helemaal naar je zin hoor / lees ik, mooi zo.
    Dan zit het hier niet in onze maag met het delen van de ijs haha dus meer voor iedereen zonder schuld gevoel!!!

    Het is wel rustig zo, maar dat is dus extra genieten voor mij!! (heb vakantie zonder jou opmerkingen erbij hahaha)

    Maar doe het kalm aan

    en idd tot wienerschnitzel!!!

  • 30 September 2007 - 19:28

    Hans:

    He John
    toen we dit weekend met een glaasje bier in de hand stonden, dachten we die john heeft het maar best daar met die liters. wie zegt hier altied an end van de oamd van "nog iene dan". doen ze dat daar ook met die mass en. Want dan sta je der de volgende morgen nog.
    Maar zo te lezen verder goed naar de zin daar.

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Mijn eerste reis

Ik ga 3 maanden stage lopen in Munchen, in ziekenhuis Harlaching

Recente Reisverslagen:

28 December 2007

Eelen en Rhaan

19 December 2007

zum Schluss

19 December 2007

zum Schluss

09 December 2007

schickeria

08 December 2007

de cirkel is rond...
John

Ik ga 3 maanden stage lopen in Munchen, in ziekenhuis Harlaching

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 6361

Voorgaande reizen:

22 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: